Sommarkänslor

Dunderförkylningen jag har åkt på har fått mig att trivas i sängen på mornarna... och idag var inget undantag. Vaknade klockan 9, okej tänker ni nu, 9 är ju jättetidigt om man jämför. Jag tycker 9 är en bra tid att gå upp när jag inte jobbar, men som sagt förkylningen har fått mig att trivas i sängen till 10 eller 11.

Men idag hade jag bestämt mig för att gå upp lite skapligt och komma iväg och plocka jordgubbar. Vaknade klockan 9 med ett "SHIT" och tvingade upp mig. Det gick lättare när jag drog upp persienen och såg att det INTE regnade och att solen till och med kikade fram. Dock sjönk modet igen när morgonens hostattack kastade sig över mig. Allt kändes så mycket lättare sen när den lagt sig.

Jag kom iväg och nu sitter jag här på altanen med min egenkokta jordgubbskräm till lunch. Inte helt fel. Jag har till och med fått känslan av att det är sommar. Solen sken på mig där i jordgubbslandet. Nu längtar jag bara efter att bli helt frisk så att allt känns lättare och roligare. Så jag kan umgås ordentligt med vännerna, kanske till och med ta första doppet i sjön, första doppet i Sverige alltså... var ju på Rhodos med mina älskade vänner för två veckor sen. Kanske dyker upp nått inlägg om det senare.





Nu ska jag iväg och måla!
PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0