Kinesisk friskvård

På dagens schema var det entrepenörskap på förmiddagen. Nyttigt. Jag som inte fattar ett skit av ekonomi, bokföring och företag.
 
På eftermiddagen hade vi Kinesisk Friskvård. Intressant. Kanske lite flumigt vissa av grejerna, jag har inte bestämt mig riktigt än. Mycket var riktigt spännande och intressant tänk. Hur allt hänger ihop. Ja jo, kanske ska läsa på lite mer om detta. Mycket grejer lät lite vettiga och man undrar varför det tänket inte finns här.  
 
I alla fall så hade läraren, Paul, med sig sina koppar. Han jobbar med akupunktur och koppning bland annat. Så vi fick prova koppning ett par minuter. Skön, men lite skum känsla. Mest skönt tror jag. Men nu sitter det ett stort fint blåmärksliknande cirkel på ryggen. Men det är det lätt värt. Funderar på att kanske gå på en riktigt behandling någon gång. Prova på akupunktur också.
 
Lagom flumigt inlägg idag. En bra dag. Fick köra en kor sekvens Tai Chi också. Paul är ledare i Tai Chi och "riktiga" kampsporter. Lååååångsamt ska det gå. Kanske ska ge det en chans också?!
 
2013 - året då allt händer?
 
Yin&Yang!
 
Puss o Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0