Plugga?

Jag måste lära om helt. Jag som aldrig har pluggat något i hela mitt liv, jo okej, lågstadiet var väl den tid då jag la ner lite tid på pluggandet, kanske, minns inte så noga för jag var ju inte så gammal. Annars har jag alltid suttit dagen innnan prov och inlämningar och kämpat med att bli klar med det. Det har funkat bra, det gav mig bra resultat på proven och bra betyg men skulle någon fråga mig något nu så kan jag det inte. Får jag ledtrådar så kanske jag kommer på det. Annars kan jag nog inte säga på rak arm.

Nu när jag börjat högskolan så måste jag plugga dom där 8 timmar om dagen för att fixa detta, i alla fall engelskan. Vi har kanske bara en lektion i veckan i dom olika kurserna så det gäller att plugga massor hemma. Vilket är lite svårt med facebook så nära... ;)

Jag håller på att lära mig detta och det är inte det lättaste. Jag hittar hela tiden annat som är roligare: nått kul TVprogram, facebook, andra internetsidor, busa med katten... listan kan göras rätt lång. Jag måste skärpa mig! Som nu till exempel ska jag egentligen läsa The English Patient, den ska vara utläst till på onsdag. Bäst att sätta fart då kanske.

Over and out
PUSS


Kommentarer
Anonym

När jag pluggade var jag grymt insatt i dagssåpor typ "Days of our lives". Allt för att undvika böckerna. Väldigt rent var det hemma också ;)

2011-02-06 @ 18:23:19
Jenny

Å varför kom inte namnet med? det var jag i alla fall :)

2011-02-06 @ 18:24:09
URL: http://jennysblogg.blogg.se/
karin

Lycka till med ditt pluggande, jag har pluggat i princip hela mitt liv och vet att man behöver en bra metod för att orka med! :D

2011-03-23 @ 14:14:53
URL: http://trattoria.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0