Onsdag

Jag överlevde första veckan på högskolan! Egentligen så var det inte mycket med sjålva kurserna då utan det var med allt annat, hur skolan ser ut, var lokalerna ligger, vilka böcker som behövs, vad vfu är och allt annat.

Idag var det första seminariet, i littertur. Underbar lärare! Han verkar vara lite virrig, men när han pratar så vet han precis vad han pratar om. Underbart. Det verkar ju så jäkla lätt att prata engelska, men när jag själv ska prata så låter det bara skit. Stammar och kommer inte på orden. Mycket jobbigt, men det är väl sånt som borde släppa när jag blir mer trygg i mig själv och när den mesta nervositeten släpper ordentligt.

Jag tycker jag är rätt bra på att lyssna på förstå engelskan, det är pratbiten som jag alltid har haft problem med. Men även jag kommer nog växa upp och växa i mig själv. Jag kan ju inte allting, jag går ju där för att lära mig.

Dödsstraffet är avskaffat! Så ingen kommer att komma efter mig med yxan om jag inte klarar något.

Imorn är det course introduction: linguistics. Den tredje kursen som ingår i engelska 1. Spännnade!

Jag har nästan alla böcker nu också så jag är faktiskt rätt lugn. Jag kan inte allt.

Nu ska jag ta och börja läsa första boken i litteraturen, The English Patient, som ska vara utläst till på Onsdag. fastnar jag i den så kan den vara utläst till helgens slut ;)

SOVGOTT
PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0