Romeo och Julia

Igår kom jag äntligen iväg till Göta Lejon. Jag skulle ha åt dit förra veckan, men då ville inte SJ/Banverket att jag skulle dit, strömlöst i Stockholm, så jag kom inte upp. Lyckligt nog fick jag en ny biljett till igår och det finns bara ett ord, UNDERBART!

Skådepelet, dansen, musiken och Anton Lundqvist. Historien finns ju inte så mycket att säga om, alla känner väl till Romeo och Julia, jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte börja grina. Fast att jag vet vad som ska hända så kan jag inte bli att bli ledsen. 

Romeo och Julia har ju aldrig spelats som en musikal så det var otroligt häftigt att se, dansen var på topp och musiken var helt rätt. Alexander Larsson spelade Benvolio, jag såg honom också i Hairspray, han är bra. Loa Falkman som Fader Laurence/Prologen var klockren. Hans röst är mäktig. Måns Zelmerlöw och Lisette Pagler var underbara tillsammans. Stjärnskottet skulle jag vilja säga är Anton Lundqvist (Ja, Maria Lundqvists son), han spelade Romeos bästa vän Mercutio. Kan man bli kär i karaktärer, så blev jag det igår. Han tog över scenen, han dansade, sjöng, voltade, skämtade, underbart minspel... ska jag fortsätta?! Helt klart en ny favorit, honom vill jag se mer av! Detta trodde jag inte om honom när jag såg honom i Kim Novak Badade aldrig i Genesarets Sjö. 

Ljuset tyckte jag hade en vitkig roll. Allt blev så mycket häftigare och bättre med ljuset.

Musikaler är det bästa jag vet!

Det enda värdelösa, otroligt jävla värdelösa med att jag missade föreställningen förra veckan var att jag satt i mitten på raden, troligtvis en av dom bästa plasterna i hela salongen, helt sjukt vad irriterande det är. Detta sitter och gnager i mig nått så otroligt! MEN, jag fick en ny biljett, jag hade ju inte kunnat fått någon alls, så jag är otroligt glad att jag fick en ny, TACK!  

Tack för en underbar föreställning!!! <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0