HAIRSPRAY

Klockan 4 i fredags gick tåget mot Stockholm och ombord på det tåget var jag och Jonathan. Vi gick och letade matstället och vi tog Zanzibar, det låg nära China Teatern, dit vi skulle och se Hairspray.

Jag tog en Club Sandwich och en Chokladfoundat med mangosorbet. MUMSIGT! Dock var dom lite långsamma på det stället, vi var inte så många gäster där men ändå tog det sin tid att få ut maten, började nästan undra vad dom höll på med när maten äntligen kom. Det smakade väldigt bra, stripsen var godast, kyckling var lite torr, men det var gott ändå.



Lite senare satt vi på våra platser, väldigt sköna stolar förövrigt, och myste. Jag tror att jag log hela tiden, herregud vad underbart hela grejen var. Historian handlar ju om segregation, hur Tracy kämpar med de svarta för att alla dagar ska vara "Negerdagar". Underbart. Skådespelet var TOPP, sångerna var TOPP, sångarna/sångerskorna var TOPP, Rolf Lassgård som Edna var TOPP, allt var bara TOPPTOPPTOPP! Jag somnade lycklig!


Vi hade sen cirka 1 timme tills tåget gick hem när det var slut. Vi tog en sväng förbi Oscarsteatern och sen mot stationen. Vi satt med några konstiga killar. Inte helt nyktra var dom. Den ena av dom satte sig på en ensamplats och sov som en stock hela vägen hem till Eskilstuna. Den andra satt kvar mittemot oss och fnissade, pratade för sig själv och sprayade med tungan.

En helt underbar kväll! Somnade nästan på hemvägen, men det kanske inte var så konsitgt med tanke på att jag varit vaken sen tjugo över 5. Jag fick börja jobba vid 7 bara för att jag skulle gå tidigt. Men det var det helt klart värt! Jag myser fortfarande av tanken.

UNDERBART!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0