Ett minne av Statt

Under helgen hade Statt försäljning av i alla fall mycket av deras grejer, otroligt mycket porslin, lakan, möbler och lite annat smått och gott.

Jag fick idag med mig hem; Ölglas 5 stycken á 1 liter, 5 stycken svarta dippyttsar (som jag jobbade med, känns rätt märkligt att dom är här hos mig nu) och så blev det en jättefin tavla med mycket solljus, två glas, en flaska och en korkskruv, dock är glaset lite sprucket men det är bara att byta.

Ölglasen var lite sotiga men det ordnade jag lätt med lite aska och vatten. Mamma hade fått ett tips av en sotare, att diska sot med aska. Och jag kan säga att det funkar. Glasen blev som nya. Glöm dock inte att diska med diskmedel efteråt.

Nu sitter jag i soffan med ett av mina glas fylld med vatten.



Förstår ni att dom är STORA?!

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0