Semester!

Är nu inne på min fjärde semesterdag och jag har varit ute i solen EN dag. Idag pissar det ner, vilket betyder att jag har ingenting att skylla på, jag MÅSTE plocka iordning nere hos mig. Var och köpte en byrå i månsdags för jag ville kasta ut garderoben. Det ligger kläder över allt, böcker överallt då jag tömde bokhyllan så jag kunde möblera om. Det ser med andra ord ut som ett bombnedslag där nere i källaren.

I måndags var vi en tur till Sala Silvergruva. Halvtaskigt väder då med så det passade rätt bra att gå ner där det är 2 grader varmt och duktig som jag var så hade jag bara tjocktröja. Så det var väldigt skönt att komma upp till ytan där det var typ 17 grader.



Det är väldigt häftigt att gå där nere på 155 meters djup. Grundvattennivån går för det första vid 16 meter men dom pumpar så vattennivån ligger på 160 meter tror jag, hela gruvan är 318 meter djup. Och allt detta är utgrävt med hjälp av eld och hackor. Med hjälp av stora tunnor så fick dom ut vattnet. Det var ett fruktansvärt hårt arbete, jag är helt facinerad. Otroligt vad man kan göra.

Det är otroligt vackert upplyst och där man ser vattnet är det riktigt jävla tokvackert. Jag skulle kunna stå där och bara titta hur länge som helst. Tyvärr fick jag ingen bra bild. Vattnet är klart och man ser en bit ner, berget som finns överallt och det där enda ljuset som lyser upp. Man måste se det för att förstå. Underbart!

Soldagen var alltså igår. Då blev det en sväng ut med båten och jag fick lite sol på kroppen. UNDERBART!

Nehe, om jag kanske skulle ta tag i den där städningen...

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0