Söndag

I morse började jag jobba vid kvart över 7. Det är riktigt tidigt för att vara söndag, dock har jag ju jobbat på frukosten på statt så detta är väl rena barnleken. Men det var det inte riktigt, ovan som jag är. Och så blev det ju rätt sent hos Johanssons igår med. God mat, sköönt med badet i badtunnan och sen rullningen i snön och sen bjöds det (äntligen) på chokladkaka. Mycket trevlig kväll och mycket trevligt sällskap.

Mamma frågade på ditvägen när jag senast ville åka hem, för som sagt jag började ju tidigt idag, och jag sa att typ halv 12. Klockan blev halv 12 klockan blev 12 klockan blev halv 1 och då kom vi iväg efter att jag nästan somnat i soffan framför Spiderman. Mörkerkörning i halt väglag är inte kul... så det var ju oerhört bra att jag tog den lilla rosa nu på vintern och inte på sommaren som jag hade bestämt mig innan för att göra.

Men vi kom i alla fall hem safe and sound och dom säger att det är skönt att jag har tagit körkortet och jag kan inte annat än att hålla med. Det är det bästa som finns! Jag önskar mig därför en bil i 20-årspresent ;)

Upp tidigt i morse och dra till jobbet och garnera 15 smörgåstårtor och sen dra hem igen, slutade vid lunch och det var ljust ute! Det var länge sen jag körde i dagsljus har bara kört i mörker och skymning hittills känns det som. Så det var skönt att se vägen ordentligt för en gångs skull. HAHA :)

Imorn är det dax att hoppa i pjäxorna och ta sig upp för liftarna och sen nerför backarna i Romme. Och jag kom på att det är väl inte det bästa att åka med lovikavantar, eller? För jag tror inte jag har några andra. Det är såå typiskt att komma på allt dagen innan man ska göra nått och såklart är det söndag också. Topp! HAHA. Aja, jag får göra det bästa av situationen och leta lite, men troligtvis får det bli lovika. Det ska i alla fall bli grymt kul!

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0