Mount Disk

Kom till jobbet i morse och fick börja med att göra två laxtårtor, tre laxtårtor, en var en lite glutenfri tårta. Efter frukosten sen så tog jag över Diskberget av Ann-Christine. Vi hjälptes åt i början, men sen kom praoen och han fick stå i andra änden och ta emot disken som var ren.

Det var verkligen inte liiiiite disk, utan det tog hela dagen att diska det. Jag började 8.20 och då hade väl Ann-Christine diskat en stund, jag tog över vid halv 11 och sen gick jag hem vid 15.50. Då var det bara bestiken kvar, men dom tas antingne imorn eller så togs dom efter att jag hade gått.

Det gjorde absolut inget att stå där och diska, jag tycker ju det är kul. Man står där i sin egna lilla värld och tänker på annat samtidigt som man försöker pussla ihop disken i backarna så man kan få med så mycket som möjligt varje gång. Det är skönt.

Men vad skönt det är, våren är påväg... det blir ljusare och ljusare för varje dag. För ca 4 veckor sen, när jag började jobba, så var det mörk när jag kom och när jag gick. Men nu är det nästan helt ljust både när jag kommer och när jag går. Helt jävla underbart! Då är sommaren snart här ;)

Nu väntar 3 dagars ledighet. Då ska jag nog passa på att klippa mig för det behövs verkligen. Jag måste fixa ett busspendlarkort med. Tänkte gjort det, men det var en tjurkärring i kassan som sa att vi har inga. Nehe tack sa jag och hon stängde luckan innan jag sagt hejdå. Jävla kärring, hon kunde ju inte varit liite trevligare i tonen. Hon ville väl sitta där i lugn och ro med sitt korsord på arbetstid.

Nu ska jag snart ta och sova. Vill då passa på att önska alla en god natt och SOVGOTT
PUSS



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0