Toktrevlig

Så vill jag beskriva min gårdag.

Började i och för sig med en rätt otrevlig sak. Sitta med syster hos tandläkaren när hon drog ut tänder. Inte kul. Jag trodde jag skulle vrida av mig själv. Men hon var helt kolugn. Hon bara låg där och när tandläkaren frågade om det gick bra så sa hon att det gjorde det. Hon såg ju i och för sig inte hur det såg ut, så hon hade väl inget att vara orolig för. Tokbedövad som hon var i munnen. Det gick i alla fall bra för henne.

På eftermiddagen träffade jag Johannes och fikade lite med honom. Toktrevligt. Varför har vi inte gjort det oftare?! Bara för att han ska åkte till USA nu. Trevligt var det i alla fall.

Och precis när jag kommer hem så hör Jonathan av sig och vill ner på stan och ta ett glas vin innan vi skulle till Restaurang Rinman och käka. Så då åkte jag ner på stan och vi satte oss på Centro. Jessica kom efter en stund också. Sen vid halv 7 satt vi i restaurangen och Karin dök upp. Jag saknar verkligen resturangen. Speciellt kvällspassen. Vattenkrigen man hade i disken, matkrigen med matrester och allt skoj man har haft. Jag får nog ta och gå om och gå om och gå om i köket. HAHAH. Nejdå, det ska jag inte. Jag ska ta mig vidare i mitt liv. Ska bara komma på vad jag vill göra.

Det var skaldjursvecka denna vecka. Så till förrätt blev det Skaldjurplateu; krabba, kräftor, räkor, musslor och hummer(eller om det var någon jättekräfta). Fick för första gången prova skaldjursbestiket. Det var lite pilligt. Men det gick, lite bra i alla fall. Våtservetter är ju en väldigt bra uppfinning. Så man slipper lukta skaldjur och fisk hela livet. Till huvudrätt sen tog jag ångad rödtungsrulad med parma och parmesan, potatiskaka och ärtsås. Dock är ärtor inget för mig. Men det andra var gott. Till dessert sen blev det CHOKLADPARFAIT. Fybubblan vad gott det var. Jag vill ha meeeer! God mat och mycket trevlig sällskap! Tack för igårkväll!

Sen åkte jag förbi Tunavallen och hälsade (och pussade) på André. Hälsade på Fredrik med såklart. 

När jag sen kom hem så låg det en spikmatta framme. Jag var ju bara tvungen att prova och jag fastnade på den i en och en halv timme. Det var riktigt skönt. Och så började min dag idag med att ligga på den, inte lika skönt, skinnet kanske måste vila lite längre än ett par timmar innan man lägger sig igen. Det svider lite. Men det är skönt. 

Oj nu blev det långt, mycket att läsa. Jag kunde inte stoppa mig själv bara. 
Ha en bra dag!
KRAM 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0