Onsdag, eller?

Shit vad jag känner mig förvirrad nu. Det känns som fredag imorn. Jag är väldigt trött känner jag. Det är lite ovant att börja jobba klockan 8 när man har gått upp vid typ halv 10 varje dag i flera veckors tid. Idag började jag dock klockan 10. Så liiite sovmorgon fick jag. Hade velat somna om och gjorde det nästan. Tvingade upp mig i sista stund.

Kom till jobbet och började räkna på hur mycket jag skulle handla till lunchen, vad som skulle handlas till söndag och fredag. "Detta blir inte så mycket" tänkte jag. Jag tog dramaten och gick mot coop. Tog en kundvagn och ställde dramaten i och gick in. Gick där inne och letade och plockade på mig det jag skulle ha. Det tog ett bra tag och jag hoppas jag fick med allt.

Botten täcktes på vagnen, dramaten började bli full. Halva listan kvar. Berget började torna upp sig och jag kände hur hjärtat sjönk och hjärnan tog semester. Gick till kassan och plockade på mig ett antal påsar, 6 stycken för att vara exakt och nu tog även hjärtat semester.

Tar mig till kassörskan med tom kropp och modet har flugit iväg till något varmt land eller nått och jag hör hur jag frågar "Ä*r det okej om jag tar med mig vagnen till jobbet, jag jobbar precis här bort?" Snälla tanten i kasssan säger att jag självklart får göra det, bara jag lämnar tillbaka den. Eftersom att hjärnan och hjärtat var på semester så fastnade "lämna tillbaka den" som ett eko i huvudet, så när jag var klar med inpackningen i kylen så tog jag vagnen och gick tillbaka.

Vad har jag lärt av detta? Jo, att jag MÅSTE ta det där jävla kortet nu, snarast möjligt! Jag börjar fatta att man inte kan klara sig UTAN bilen! Nu är fan i mig målet INNAN jul! Slutet av november. Det låter bra. Hoppas det finns tider och sånt till mig och att jag lär mig allt! Nöta böckerna blir det nu! Nästa vecka då jäklar ska jag ta tag i det ordentligt. Då ska vantarna också få mer tid.

Nu ska jag snart ta spikmattan från mamma och ligga på den en timme innan jag bäddarn ner mig med dom nya lakanen i sängen. Så ska jag sova gott som ÖGA tills imorn kl 7. Då mobilen väcker mig med underbara Sven-Ingvars med "Sommar, sommar och sol, havet och vinden och doft av kaprifol...."

Sovgott
PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0