Ett litet äventyr på Läggesta station

Åkte hem till André igår och skulle ta mig hem hem själv idag för att han jobbar, och han ska ju inte behöva köra runt mig hela tiden. Så jag åkte med till Läggesta och skulle åka bussen därifrån och jag hade kollat att den går vid halv 10. Klockan blev halv. Klockan blev tjugo i. Klockan blev 10. Det hade hunnit gå en buss till Södertälje och jag stod kvar med en dam och hennes hund. Hon frågade om jag skulle till Strängnäs och vilken tid jag hade sett att det skulle gå. Halv sa ju jag då och hon drog fram en tabell och kollade, jag då gick bussen kvart över 9. Jag var där 20 över. Och nästa buss, eller tåget, skulle gå vid halv 12. Så där satt jag och väntade och väntade och väntade.

Tåget kom in vid halv 11 och jag frågade om det gick förbi Eskilstuna och det gjorde det, men att det skulle gå en timme senare. När jag kommer in på perrongen i Eskilstuna så ser jag Nathalie sitta och vänta och jag kan ju inte strunta i att gå dit och det visar sig att hon väntar på Sara som ska komma från Västerås. Det måste ha varit ödet att jag missade bussen, för annars hade jag ju inte träffat dom underbara vännerna!

Det blev en kort runda på stan och sen drog vi alla hem. Precis när jag kommer innanför dörren så ringer Jonathan och säger att han och Karin har bestämmt att vi ska på bio, Flickan som Lekte Med Elden, ikväll. Och så ska Carro med också. Det ska bli riktigt trevligt.

Nu ska jag pilla lite på mitt CV och sen ska jag hoppa in i duschen.
Ha en fortsatt bra onsdag!

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0