Rosellakryssning

En sån dag... ROLIG DAG!

Vaknade kvart över 6, gick upp halv 7 och ca kl 8 åkte jag och Karin med Bussen som tog oss till Kapellskär. 3 timmar och 20 minuters resa, men buss. Klockan 12 gick vi på Rosella och gick raka vägen till Buffén där Jonathan hade bokat in oss på Julbord. SMASKIGT! Han hade också fixat fram lite Sparkling Wine.


Efter maten gick vi en snabbtur runt båten med Jonathan, som visade allt som finns att se. Inte så mycket, men det finns en Fun club, spelautomater, spelhörna, bollhav (om man är mellan 3 och 9 år)

Jonathan har inte hunnit fylla 19 än, eller förlåt, 9 ;)

En liten mysig båt är det helt enkelt. Synd bara att vädret var lite tråkigt. Men medna Jonathan jobbade och var duktig så var jag och Karin uppe på Sundeck och hade roligt med hennes kamera. Sen gick vi ner till Fun Club och drack god dricka. Pear:Adise hette drinken. MYCKET GOD!

Jag såg att två små pojkar hade fått varsina lysande pinnar, dom där man slår på så börjar dom lysa. Såklart ville ju jag också ha då. Snälla Farbror Jonathan fixar till lilla Tant Erica och fröken Karin. Gud vad vi har roligt! Har haft väldgit roligt idag! Kommer ha väldigt roligt i framtiden!

Snart var vi framme i kapellskär igen, efter en halvtimmes paus i Mariehamn, och då väntade den 3 timmar och 20 minuters bussresan tillbaka. Och om jag har räknat rätt, vilket jag troligtvis har gjort, så har vi åkt buss längre tid än vad vi har åkt båt idag. Låter ju väldigt kul med tanke på att vi var på en dagskryssning. Roligt hade vi i alla fall! Tack Jonathan för resan och drickat vid maten! Du är en av världens snällaste människa! Tycker om dig jättemycket!





UNDERBAR DAG! PUSS KARIN!

PUSS OCH GODNATT NU!
SOVGOTT



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0