Övningskör

Dagen började idag redan klockan 6 då mobilen väckte mig med sin otroligt hemska signal. Och klockan 7 satt jag i den lilla bilen med Linda och vi skulle ha omkärningslektion med en till bil. Så vi var två bilar som åkte ut mot Kjula och Härad där vi lekte katt-och-råtta-leken. Vi körde om varandra. Vände sne i Härad och åkte tillbaka och körde ut på motorvägen och tränade omkärning där också för att sen åka tillbaka till skolan. Jag tycker att det gick jättebra, det var lite läskigt i början, men det släppte lite det också, jag fick vara med om att avbryta en omkörning också. Så jag är supernöjd.

Sen åkte jag hem och tänkte läsa lite teori, men ögonen pallade inte riktigt med den tidiga uppgången och sen läsa teori så jag bäddade ner mig i soffan och kikade på MTV, somnade nästan, för precis lagom till att jag kunde somna fick jag en påminnelse om min körning som började klockan 10.

Så klockan 10 satt jag i den bästa bilen hittills med Magnus. Vi skulle köra efter skyltar och vägvisningar. Vi gjorde även vänstersvängar på landsväg och jag fick göra ett par vändningar. Vänstersvängarna och vändningarna gick bra. Följa skyltningen gick också bra. Sen var det det där med vilket körfält man ska ligga i om man ska raktfram och detinte finns någon skylt som talar om det. Fick lära mig att det ALLTID är det högra som gäller om det inte finns skyltar. Men jag la mig i fel fil två gånger och fick köra andra vägar istället. Men då har jag lärt mig det. Och det fastnar väl lättare i huvudet om jag repeterar det, som jag gör nu här. Berättar om det. Så jag är rätt nöjd med denna lektion också.

När jag sen parkerat vid skolan så frågar Magnus den frågan som jag alltid får; Hur går det med teorin? Och jag svara ju lika varje gång, att jag slarvar. Han sa då att jag ska sätta lite fart så jag kan boka in teoriprov och uppkörning. Alla har sagt åt mig att sätta lite fart, undrar om dom vill säga nått med det. HAHA! Men ja, jag SKA SÄTTA FART! Magnus tyckte för övrigt att jag var mer avslappnad och kunde mer idag än sist jag körde med honom. Och det var ju kul med tanke på att jag bara kört typ 2 gånger sen jag körde med honom. Så både min hjärna och min kropp verkar vilja fixa detta nu! Han sa också att det typ bara är mototvägen kvar sen så skulle vi köra lilla uppkörningen. VÄLDIGT NERVÖST! Måste nu börja ÖVAÖVAÖVA!!!

Ska ju fixa detta innan jul!

NU; TEORIPLUGG!

Ha en bra dag i snöfallet!
PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0