Övningskör

Klockan 6 blev jag påminnd och väckt av mobilen. Klockan 7 satt jag redo i bilen. Cirka 10 över 7 körde jag i 100 km/h. Motorväg stod på schemat idag och det gick superduper bra. Kändes inte läskigt alls, kanske beror på att Magnus utstrålade ett lugn och för att han berättade hur man skulle göra, vilket jag i och för sig visste, men det kändes trygt.

Sen körde jag lite själv, han berättade  bara vilken väg jag skulle ta, kör mot Torshälla, kör mot väg 53 och kör mot E20. Gick bra, utom att jag gjorde fel när jag skulle svänga vänster på landsvägen, fel och fel, jag tittade i backspegeln för sent, hade ingen koll på om det var en miljon bilar bakom eller om det inte fanns någon. Tur var så fanns det ju ingen. Fick frågan; Om du ska vara ärlig mot dig själv, när tittade du i backspegeln?
Vad kunde jag säga utom att jag gjorde det för sent.. HAHA! Nu har jag lärt mig nått och jag repeterar det. Goodie Erica!

Höll på att krocka med en bil vid trafikljusen också, såg den inte och han sa att han heller inte såg den, så ur den korsningen var det Magnus som körde, typ, vi körde nog samtidigt, han började köra och jag tog över och körde klart korsningen. Teamwork är bra... HAHA.

Jag är nöjd med lektionen, nästa lektion och eventuellt fler, så ska jag övaövaöva, inför lilla uppkörningen och så småningom den STORA UPPKÖRNINGEN. Nu är det nära!

Helt nära är det kanske inte... måste ju fixa den förbannade teorin också. Det känns som om jag läser och läser men ingenting fastnar. Jo, mycket har fastnat, men inte tillräckligt. Tre test på skolan klarade... men jag ligger precis över godkändnivån... måste läsa lite mer alltså. Orkar inte mer, ska nog ta en paus, har ju faktiskt suttit 3 timmar och gjort testen... Så ska bädda ner mig i soffan och kurera mig ordentligt med en film, slappt jag vet, men jag orkar inte och denna förbannade förkylning vill inte släppa sitt ondeskfulla grepp om mig.

Ha en bra dag!
PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0