Julmarknad på Taxinge Slott

Kände mig på lite halvtaskigt humör när jag vaknade imorse. Vi hade bestämt att vi skulle åka till Taxinge vid 9 så vi skulle vara där när dom öppnade. Jag var såklart tvungen att duscha innan jag åkte någonstan så jag tänkte gå upp halv 8 så jag skulle hinna. Jag bestämmde alltså SJÄLV att jag skulle gå upp så tidigt för att jag ville följa med. När jag sen vaknade så ångrade jag mig massor, kändes tokjobbigt att gå upp, trött som fan. Men jag hade ju vaknat och skulle inte klara av att somna om så jag gick upp. Lagom irriterad på mig själv. Men, efter frukosten så försvann det mesta av irritationen. Jag var för övrigt klar att åka kl 9.

Jag körde. Gjorde det riktigt bra också. Snygga omkörningar på motorvägen, snygga kikningar i döda vinkeln och rätt snygga nerväxlingar. Magnus, Camilla och Linda har gjort ett bra jobb med mig på bilskolan. Snart kan jag köra alldeles själv. (TEORIN ERICA!)

Väl framme sen gick vi in i julboden och en trappa upp. Där stod en gubbe med sina Knep och Knåp-prylar. Hjärngymnastik. Han var rikgit trevlig, och otroligt rolig, och glad. Underbar människa. Jag fastnade i alla fall där vid bordet i säkert en och en halv timme. Jag var ju tvungen att lösa den där "Stockboxen". Vilket jag INTE gjorde. Så jag var ju tvungen att köpa med mig en sån hem och fortsätta med den. Har inte löst den än. När vi sen skulle gå började jag pilla med "Flotten", men jag orkade inte med den, och så skulle vi ju gå... HAHA! Han hade alla möjliga sånna där knep och knåpprylar.

Annars var det väl det vanliga som finns på julmarknader, hantverk; ljus, tofflor, prydnader, dukar, stickat och smycken... mm. Lite mysigt, trots att det inte låg någon snö :P

Kom hem och var alldeles slut. Så jag bäddade ner mig i soffan och moffade chips och kikade på Grease. Och nu tänkte jag bädda ner mig i sängen och läsa Stieg Larssons Luftslottet Som Sprängdes.

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll!
SOVGOTT
PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0