Tisdag

Imorse var det bara att kliva upp ur sängen vid klockan 7 igen. Eller ja, vakna vid kl 7 i alla fall. Och gå upp lite närmare kvart över... Då hinner jag med det jag ska innan jag måste åka vid tjugo, kvart i 8.

Jag började direkt med att inventera, se om det jag skulle ha fanns i kylen och i skåpen, och en del visade sig fattas, som mjölk, jäst och smör. Mjöl, socker, salt och ägg fanns. Kan ni gissa vad jag skulle göra? Nej, det är väl lite svårt för er att gissa (utom för pappa och övriga familjen kanske), men jag gjorde Wienerbröd. Som tanterna ska få köpa på cafét på torsdag. Men jag vet fortfarande inte vad jag ska göra för mackor... Förslag?

Jag åkte snabbt iväg till coop och köpte hem grejerna och satte genast igång med baket. Det gick bra, förutom att det aldrig blir bra, degen går ALLTID sönder och det blir smör överallt. Bröden blir ju såklart goda och så, det är bara degen som går sönder. Jag har nog inte fått in rätt snits på det än. Men jag jobbar på det.

Sen när dom jäste så tog jag ett varv med torkagolvetgrejan, vet inte vad den heter, platt, avlång, som man sätter fast en skurtrasa på med kardborreband. Jag torkade av stengolvet lite snabbt och så tänkte jag att jag skulle ta köksgolvet också. Men då tänkte jag använda moppen, jag kunde ju inte fylla på med massa vatten för ett litet rum. Men när jag tog moppen, pch blötte ner den så luktade det apa. Svamp eller mögel eller nått... äckligt luktade det i alla fall. Så jag fick ta det med skurborsten i alla fall.

Sen hemma så tänkte jag städa nere i källare... men jag hittade en svart kajal och övergav genast städningen... Jag kunde ju inte motså pennans dragningskraft. Och såhär blev resultatet:


Nu blir det mat.
Imorn ska jag köra till Mormor som fyller år!

SOVGOTT
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0