Tiden står står stilla

I Lördags åkte vi ner till farfar, i den småländska skogen. Där skulle i alla fall mina batterier fyllas på och laddas om. Och det är som att tiden har stannat där ute hos honom. Det är rikigt skönt och avslappnande att komma dit. Trots att inget knappt funkar och grytor och kastruller är fär små (för små för att ge mat och 8-16 pers) så trivs jag massor där ute. Även om jag kanske inte skulle vilja bo där alltid, men såhär på sommaren i en vecka eller två så är det underbart.

Till farfar kom också kusierna och farbror/farbröder. Den ena farbroren, Anders och sönerna Tobias och Daniel (den tredje, Magnus var inte med. Den andra farbror bor en mil därifrån så dom kom över dagen) bodde också hos farfar och vi spelade poker och plump varje kväll. Riktig kul är det. Älskar dom!

Samtidigt som vi var där skulle kvarnväggen fixas klart. Förra året så byggdes väggen om och i år murades hål och sånt igen. Pär var också med ner, han är ju murarexperten, HAHA. Det blev snyggt. Eller typ, HAHA, det kommer ju ändå inte att synas för allt vatten sen. Men det blev bra. Nästa år kanske vi kanbada ordentligt i dammen. Förra året och i år har vi fått duscha i fallet som blev när dom har byggt upp en vägg och en "bro" för att leda vattnet förbi dammen så att bassängen tömts så att dom har kunnat laga. Jag är en riktigt duktig publik. Jag har bara spikat i 4 spikar i väggen så har dom starka pojkarna gjort allt annat.

Helgen var toppen! Jag ville verkligen inte åka hem och jobba... vill fortfarande inte jobba, men det kan ju bero på att det regnar som faaaan här. Riktgit tråkigt! Men snart är det Falkenberg och förhoppningsvis är det sol och varmt då!

KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0