Städning leder till daboksläsning leder till skratt

Som vanligt när jag städar så hittar jag en massa annat att göra. Idag hittade jag gamla dagböcker. Det är ju såå oerhört roligt att läsa. I  min första dagbok från när jag var runt 9 år så står det, jag rä såå kär i den. Nu är jag lite mindre kär i den men kär i den här, nu är jag kär i den förra igen och vips så var jag kär i den nyare igen. Riktigt underhållande att läsa. Jag var kär i killarna varannan dag. Mycket roligt. Sen så var ju den en kossa och nästa dag var en annan en kossa. Och den är jobbig och nu är en annan jobbigare.

Sen i dagböckerna när jag har blivit lite äldre, kanske 12, så står det en massa fula ord. Sånna ord som jag inte säger, och som jag aldrig kommer säga. Inte så att andra hör i alla fall. Ni fattar säkert vilka ord jag menar, i alla fall ni som känner mig vet nog vilka ord det är. Det är nästan pinsamt att läsa att jag har skrivit dom orden. Jag skäms lite. Men samtidigt skrattar jag åt det, för det var väl så jag kände då när jag skrev orden.

Jag har också skrivit mycket om vänskap och så, och nu sitter jag och skriver om detta i min blogg så alla i hela världen kan läsa. Men jag ville bara dela med mig av min upptäckt och jag har ju inte nämnt några namn och så.

Nu ska jag nog läsa klart mina sista böcker och sen städa vidare. Får se hur det går.... HAHAH!

KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0