Söndag

Det var lite kämpigt att ta sig upp ur sängen imorse, efter möhippan igår. Det blev ju inte jättesent, men jag fastnade på altanen med mamma, pappa, Linda och Pär. Så klockan hann ju bli mycket innan jag kom isäng i alla fall.

Men jag kom i alla fall upp. Idag var min sista söndag. När jag kom till jobbet så plockade jag fram i kyrkan, förberedde lite med ljus och blommor inför högmässan. Sen plockade jag fram kaffekoppar och mackor, för 6 pers. Jag visste ju inte hur många som tänkte komma och fika efteråt, med tanke på att det har kommit en som fikade dom senaste gångerna. Och hon gjorde det nog för att hon tyckte lite synd om mig.

Sen ringde jag klockorna och högmässan var i gång. 7 personen kom och besökte och jag hade ju bara dukat åt 6. Tur, om man nu får kalla det så, så gick en. Så det räckte precis. Kyrkvärden kom och då blev dom 7, tur att jag tog fram en extra precis innan slutet. Så allt blev bra.

Sen var det bara disken och undanplockningen och sudokulösandet kvar. Jag hann precis med allt tills jag slutade kl 12. Jag får ta lördags sudokun på Tisdag. Då har jag två att lösa... eller ja, vi får se hur det går med det. Då ska jag också baka Wienerbröd som jag ska ha på cafét på torsdag. Vad ska jag ha på mackorna då? Förslag tack!?

Nu ska jag käka lite, med betoning på lite, jag är inte så hungrig. Jag skyller på godiset. HAHA!

SOVGOTT
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0