Bröllopsklockorna ringa för Alexandra och Mats

Igår var dagen D. Alex fick sin Mats. Hon var riktigt fin. Tärnorna lika så. Lite avundsjuk blir man ju. Men jag har ju ingen att gifta mig med så jag får helt enkelt snällt vänta på min tur.

Karin kom hem till mig strax innan lunch. Vi fixade klart bröllopspresenten, som är ett Åppelträd. Vi hängde äpplen i det, vi hängde handdukar, vi hände ett smoothierecepthäfte i det. Och så fick dom med några tavleramar. Efter lunch åkte vi ut i skogen, Näshula. Kyrkan ligger otroligt vackert vid sjön. Solen sken och alla var spända och glada.


Klockan blev 14 och bröllopsmarschen startade. Först näbbarna och sen tärnorna och sist bruden med sen far. Brudgummen stod redan framme och väntade. Båda sa ja. Utmarsch. Fotografering. Riktigt fina var dom. Jag blåste bubblor så jag sprang in i en bänk och fick rivmärken på benet. Inget allvarligt.

Middag och fika och tårta. Dans och bar. Jag och Karin hjälpte till i baren. Vi blev avbytta och vi gick och badade fötterna i sjön med Fredrik och André. Vi hade ritkigt trevligt. Sen bytte vi tillbaka baren. Men då hade klockan blivit så mycket att typ alla var på väg hem. Så vi gick därifrån och pratade mer med grabbarna.

Sen åkte dom och vi åkte också hem. Kom i säng tjugo i 3. Frös som en tok. Vaknade ett par gånger. Men somnade om ganska snabbt igen. Gick upp vid halv 11 i förmiddags. Plockade fram allt jag skulle packa med mig inför min pågående tågresa till Västkusten. Diskade. Drog ur kontakter. Matade katten. Låste dörren och gick.

Sitter nu på tåget, någonstans mellan Katrineholm och Halmstad. Lyssnar på musik. Njuter av solen och utsikten.

Nu ska jag surfa vidare.
Ha en trevlig resa
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0