Wild Child och Pannbiffar och så lite brännskador

Jag vet egenligen inte hur intressant folk som läser detta tycker att min gårdag var och vad jag gjorde, men det skiter jag i, jag tänkte ta med lite om det ändå. Det bjuder jag på.

Igår då, då såg jag Wild Child, shit vilken kulig film! Fast ögonen följde Alex Pettyfer/Freddie Kingsley som förstenat varje gång han vad med i rutan. Shit vad jag är nördig, men jag jag blev tokkär. Eller ja, jag har ju varit lite sådär smygkär hela tiden, men filmen tog upp det till en ny nivå! Jag vet, man kan inte bli kär i en skådespelare, jag känner ju inte personen och blabla. Men han har lixom DET på något sätt, det är han och William Moseley. I'm head over heals.

Idag då, restaurang Rinman var öppen som vanligt. Denna vecka och förra veckan har vi haft lite asiatiskt tema. Och jag har varit på desserterna i snart två veckor. Riktigt kul, då sitter recepten man hade i huvudet, och det var väl det som var meningen med att vara på samma ställe i två veckor. Jag och Niclas har jobbat, och ska jobba ihop. Jag har gjort vaniljglass, crepês, friterade bananer och kolasås. Det såg riktigt fräscht ut den här gången, förra veckan hade vi en karamell och körde ner bananerna i, så inte så gott ut. Mycket bättre idag. Och sen så har vi fruktspätt med chokladmousse. Riktigt gott!

Idag fick vi också veta när vi ska till Grythyttan, kockhögskolan. Vi ska dit den 4/2. Shit vad kul! Och Spännande! Längtar massor. Bussresan tar dock typ två och en halv timme. Men det ska bli kul.

Idag så lyckades jag bränna mig, två gånger till och med. Första gången tog jag handen på den varma stekspaden, som jag visste var varm, sen la jag fingret på bänken där den varma stekpannan hade stått. Jag har ett stort brännmärke i handen som sitter på ett väldigt dumt ställe, jag kan ju knappt använda handen. Jag har gått med tre omgångar med is på den. Smart Erica, smart!

Men nu ska jag gå och försöka göra pannbiffar.
Ha det bra så hörs vi!
KRAM



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0