Mord i Maten del 2

Gårdagen var toppenkul. Kl 7 minuter i 6, cirka, så la jag mig på golvet, efter tejpningen vi hade gjort, och så blev jag nerblodad. Sen så låg jag där på golver till ungeför fem över 7, fan, det var ju mer än en timme, jag blandade ihop tiden känner jag nu, jag har lixom trott att jag låg i 40 minuter, för jag trodde klockan var halv 7 när vi började. Jasså, haha, jag är lite förvirrad, menmen.

Först så gick ju alla förbi och satte sig och käkade förrätt, sparrissoppa. Sen efter det så hörde jag elefantstegen, då kom dom typ i tre omgångar (det var 12 pers där igår) . Det gick bra, tur att det var lite avslappnande musik så att jag kunde tänka på den istället för alla som stod runt mig och diskuterade och glodde. Sen typ innan varmrätten precis så kommer mamma och pappa, igen, bara dom, och då säger pappa till mamma; Jag tror hon har somnat. Då brast det, då skrattade jag, men jag tror att det bara var dom som såg. Sen en gång innan så hade Jonathan fotat mig, han stod framför mig så jag kunde skratta. Så jag bröt ihop två gånger på en timme.

Sen så skulle dom bära ut mig... och vagnen var för hög, och jag skulle ju hjälpa dom, men hur fan hjälper man till och ser död ut lixom, så jag hade väl två alternativ, antingen låta dom bära på riktigt eller hjälpa till ordentligt. Så jag hjälpte till ordentligt. Så det var kanske inte det bästa, men jag kom ut i alla fall. Då hjälpte jag till med desserten och la upp den, vaniljglass med ananassorbet med ananas. Till varmrätt var det lamm och potatisgratäng och rödvinssås. Shit vad gott det verkade, lammet tog ju slut så det fick jag inte smaka, men potatisgratängen och såsen var god.




Bild 1, Jag, död, huggen med en pipa, pågrund av att "jag" "förstörde" min konkurrent Karins mat.
Bild 2, Jonathan (projektets ägare), jag (skådespelare), Karin (skådespelare) och Christian (projektets ägare).

Så det var väl det som fanns att berätta och det jag kom på nu. Det var en tokrolig kväll!

Nu ska jag plugga lite Vin!

KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0