Shirley Temple

På bartekniken idag hade vi först en genomgång av facktermer, redskap och lite glas. Sen blev vi delade i två grupper där ena gruppen fick börja med att sitta vid datorn där man skulle skriva vad olika drinkar innehåller, i vilket glas dom serveras och med vad dom garneras. Och så skulle man sen blanda alkoholfria drinkar. Juicedrinkar alltså. Och dom vi blandade hette Sue Ellens nightmare, Florida Cocktail, Shirley Temple och Virgin Seabreeze. Min favorit var ju Shirley Temple, passionsfruktjuice, ananasjuice och fruktsoda. MUMS vad gott! Dom andra var mer syrliga och beska, med citron och grapefuktjuice, men dom var ganska goda ändå.

Och nu sitter jag hemma och väntar på att Engelskan ska börja. Eftersom att vi tidligen inte hade svenska idag så har jag jättehåltimme idag, från typ kl halv 12 till kl 2. Lite segt, men eftersom att jag har min egna dator så går tiden fort. Hihi!

Vi hörs sen!

KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0