Grythyttan

Imorse åkte jag med 7.35 bussen till skolan för bussen som tog oss till Grythyttan gick kvart över 8, cirka, så jag kände att jag inte hann ta 7.55 bussen.

Efter cirka två och en halv timmes bussfärd så var vi framme i hålan, Grythyttan. En liten mysig håla. Med Måltidens Hus, ett universitet som tillhör Örebro universitet. Huset som är själva skolan är en blandning av Sverige och Spanien. Huset har varit på en utställning i Spanien innan det togs dit, av Carl-Jan Grankvist. Han startade skolan på 90-talet. Och på 70-talet tror jag det var så startade han Grythyttans Gästgiveri.

Vi fick en kort information om vilka utbildningar som fanns där och vad man kunde bli. Sen kakade vi lunch i restaurangen, Lasagne, (älskar lasagne) och sen fick vi en rundvandring på skolan. Efter det sen så åkte vi vidare till Grythyttan Vin. Där dom gör eget frukt/bärvin. Dom gör det på lingon, blåbär, hjortron och björksav. Vi fick inte smaka men vi fick lukta och det luktade ganska gott. Jag får väl be pappa köpa hem några flaskor så jag får smaka. För dom finns att köpa på Systembolaget. Där man måste vara 20 för att få köpa ut. HiHi!

Sen efter det åkte vi hem. OCh shit vilken jobbig hemresa det var. Först ville alla byta film, sen när vi hade kanske en halvtimme kvar så ville dom flesta stanna, RÖKPAUS (USCH FYFAN), det var ett jävla liv. Men tur var att vi inte stannade, då hade vi väl aldrig kommit hem.

Men nu är jag hemma och nu ska jag plugga lite engelska. Jag har ju två uppsatser att skriva till nästa vecka, plus denna muntliga redovisning på engelskan till v 9, fredagen. Sen så fick jag i uppdrag av mamma att laga maten ikväll också. Kyckling, så jag ska leta efter ett gott recept och kolla så att vi har ingredienser till det goda receptet jag kanske hittar.

Han en trevlig eftermiddag och kväll!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0