Fredag

Dagens förtsa lektion var Barteknik. Det ska bli riktigt kul att få lära sig blanda drinkar och allt som hör till en bar. Riktigt kul. Jag hoppas att jag kan ta mig in på en bartenderutbildning någonstans, antingen här i Sverige elelr någon annan stans, helst London då. Hihi! Måste ju jobba ihop penagar och sånt först.

Dagens andra lektion var Svenska. Då skulle vi ha muntligt föredrag, och mitt gick ju såklart käpprätt åt helvete. Jag hade allt i huvudet, eller inte allt, men jag hade på ett ungefär hur det skulle se ut, vad jag skulle berätta om och så, men nej, det gick bajs, och han tyckte att jag skulle göra om det, och det skulle nog kännas bra att kunna träna en gång till innan nationella proven. Jag tyckte att det vore en bra idé. Jag blir så nervös och så hade jag inte tränat ett endaste dugg. Men jag ska göra om det, för en lite grupp, som jag känner mig lite trygg med.

Tredje lektionen sitter jag på just nu, Engleka B. Egentligen ska jag fixa med min powerpoinpresentation till vårat muntliga föredrag om något från ett engelsktalande land, och jag ska prata om Chesterfield. Och göra en lite jämförelse med Eskilstuna. Men jag tykcer att det är så tråkigt att plugga. Men jag gör mitt bästa.

Efter engelskan så har jag Matte B. Usch säger jag bara. Orkar inte mer. Jag börjar bli riktigt skoltrött nu. Men jag försöker verkligen kämpa på. Det är ju lov snart. Och efter det kommer allt att gå så snabbt att jag  blir snurrig. Då gäller det verkligen att hänga med i pluggandet. Efter det så är det en MASSA nationella prov, i matte, svenska och engelska. NERVÖST redan nu säger jag bara! Men inför det engelska så tränar jag ju på att läsa engelska, eftersom att jag läser Twilight på engelska. HAHA!

Men nu blev detta väldigt långt så jag slutar nu och fortsätter med pluggandet.

Ha det bra sålänge!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0