Se upp i backen annars blir det tusen hål i nacken...

Med för korta byxor och för små skor så drog jag igår eftermiddag ut i pulkabacken för första gången i år tillsammans med Fredrik, Jonathan och Micke. Snökanonerna var i gång och det var väl runt 7 minus. Inte såå skönt att få snö i ansiktet eller ner i jackan. Fort gick det. Jag åkte bara från halva backen, jag tyckte det räckte. Det gör ju ont att åka på gupp.

Efter middagen drog jag på mig byxorna och skorna och gick ännu en vända bort till Vilstabacken, denna gång med Karin, Jonathan och Micke. Temperaturen hade sjunkit ett par grader och det kändes i näsan. Snökanonerna gck fortfarande och man landade rätt mjukt när man åkte in i snöhögarna som var där. Lite kallt att få all snö i ansiktet hela tiden, men vad kul vi hade.

Här ska det egentligen vara några bilder... men jag har inte dom på denna dator så det får väl kanske bli en annan gång. Kanske.

Efter åkningen så drack vi varm choklad och åt nygjorda mackor som pappa hade bakat. Myspys!

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0