Minusgrader och roligt och spontant sällskap

Promenerade ner på stan med mamma och linda, hittade inget som vanligt. Kände mig tokdeppad, inte alls kul. Gick hem och käkade lunch och gick sen hem till Sara. Kalltkallt. När jag kommit halvvägs så kom det en pratglad och trevlig gubbe. Han undrade hur långt det var att cykla till västerås och så gillade han inte kylan, han ville åkta till Bahamas för att bland annat studera svartkonster, vet inte varför han ville det, kunde inte fråga för jag fick aldrig någon syl i vädret och så bytte han ämne så jag orkade inte byta tillbaka. 

Han pratade också om spontanitet och att han tycker att människor borde bjuda mer på sig själva. Han sa att han är väldigt spontan, och jag håller med. Han promenerade med mig nästan hela vägen till Sara, han bodde tydligen i samma område. Han kändes lite läskig i början, men sen kände jag att han behövde nog få prata av sig lite. Verkar som att han pratar med massa okända människor ofta. Han tyckte i alla fall om det. Jag sa att jag skulle vilja bjuda lite mer på mig själv, men han tyckte att jag var rätt öppen och så, trots att jag inte fått säga så mycket. Så helt jättetråkig är jag ju inte, jag har en mycket tråkigare bild av mig än vad andra har. Skönt det känns. Snart är nog mitt självförtroende på topp igen.

Ja, jag kom fram till Sara. Hon fick fina stickor av mig i julklapp, så nu kan hon sticka lovikavantar om hon vill. Ja annat också såklart. Vi får ha en stickstiga någondag och kanske köra lite singing bee intro mellan varven ;) Just det, drinkaftonen också ja, men det får vi nog ta efter stickningen för man måste vara lite skäpt när man stickar ;D

Vi satt och kollade på gamla bilder. Det är verkligen superroligt att kolla gamla bilder och minnen dyker upp. Underbart! Måste nog flytta över mina bilder från stora datorn till min dator.

Gick sen hem, ensam med musiken i öronen. Näsan frös ihop väldigt fint när man andades in och träden och buskarna blänkte väldigt vackert i lampljusen och månskenet. VACKERT! Men jag fattade inte riktigt hur dom kunde åka skidor och pulka i denna kyla. Eller jo kanske, kom på att jag gjorde det själv för någon vecka sen. HAHA.

Nu sitter jag med en filt och värmer upp mig för jag fryser som fan! USCH!

PUSS


Kommentarer
Sara

Hhaaha, jag gillar gubben! Ha drink kväll och stickning samtidigt kan säkert bli roligt!

2009-12-29 @ 21:52:31
URL: http://sarajpettersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0