Juldagen

Goddagens. Hoppas alla hade en underbar Julafton, och en mysig dag idag. Med mycket god mat, godis och levande ljus, Kalle Anka, julklappar och mycketmycketmycket mys! Det hade i alla fall jag. Har känt mig mätt sen igår morse. Känns som om man äter och äter och äter, hela tiden. Men det är ju gott.

Slappardag idag, har degat i soffan hela dagen, det enda nyttiga jag har gjort är att börja mig mina sockor som jag fick i julklapp. Ja, BÖRJA med dom som jag fick i JULKLAPP. Jag fick mönster, eller beskrivning kanske det heter och så fick jag garn och stickor. Det är riktigt pilligt och jag har redan hunnit svära fyra gånger på den första centimetern. Men det kommer att bli jättebra! Jag får kämpa på om jag ska hinna ha dom innan våren och sommaren kommer för det tar lite tid detta.



I julklapp fick jag också Per Morbergs bok, Scenen, livet och konsten att laga mat. Riktigt bra. Fina recept och roliga texter. Han är bäst! 
Fick också Gordon Ramsays bok Frisk aptit med många fräscha recept. Nu måste jag nog börja laga mer mat! HAHA!

Fick också den efterlängtade filmen Kopps! Jag var bara tvungen att se den igår efter att jag hade kommit hem från jobbet. Jobbade på midnattsmässan i kyrkan och kom hem vid kvart över 1, körde förövrigt hem därifrån, så vid kl 2 bäddade jag ner mig i min soffa och kollade och skrattade åt Jakob, Lasse, Agneta och Benny när dom skulle höja brottsstatistiken lite i sin lilla stad där deras polisstation ska läggas ner. Underbar film!

Somnade otroligt gott efter det! Vaknade inte lika pigg och har varit seg hela dagen. Inte konstigt att man är seg om man går och lägger sig vid tjugo över 3... HAHAH! Så jag får skylla mig själv.

Ska väl ta och sticka vidare nu. Se hur mycket jag hinner innan Camilla Läckbergs Stenhuggaren börjar på tv.

Ha en bra kväll!
SOVGOTT
PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0