Dansbandskampen 2009

Har nu fått sitt avslut. Inget av mina favvoband vann, istället vann The Playtones. Har ingen koll på dom egentligen, jag hade bara koll på Zekes och Date, och inget av dom banden vann ju. Och icke att förglömma, HIGHLIGHTS, som inte ens gick vidare från deras omgång. Men dom fick ju tydligen en biljett till Melodifestivalen. Så jag måste kanske kika på det. HIHIIH :)

1200 gäster på buffen idag. 12 bord, 13 med specialen och vi var 10 pers. Men det gick väldigtväldigt bra. Roligt som tusan. Inte lika kul att klämma pekfingret mellan två bord, vilket jag lyckades göra när vi skulle vika ihop alla borden. Jag skulle bara dra borden lite närmare varnadra och då drog jag ihop dom för snabbt och drog bort handen för långsamt. Så nu är jag helt blå om fingret, halva fingret i alla fall. Kan inte böja det ordentligt. Duktigt jobbat Erica!

Efteråt skulle vi plocka ner alla kylplattor och värmerichåer (värmerier) i deras kartonger.

Denna jobbperiod har varit grymt rolig. Glad och uppiggande musik, trevliga människor, högt tempo och roliga jobbkompisar och arbetsledare. UNDERBART!!! Allt annat, alla problem och ångest försvann när jag kom dit. Hur skönt som helst, att få släppa allt för en stund.

Nu ska jag njuta av skönsången från vardagsrummet, päronen och gästerna sjunger karaoke. Eller sjunger och sjunger förresten... HAHA ;)

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0