Madonna och Göteborg

I lördags morse kl 8.09 gick tåget från Eskilstuna till Katrineholm och sen vidare från Katrineholm till Göteborg gick tåget, ja när det nu gick... runt 9 tror jag. Framme vid halv 12 cirka i Göteborg. Träffade honom vi skulle låna lägenhet av och sen gick vi runt i dessa köpcentrum... Shoppingshopping... vilken tur att jag var så shoppingsugen som jag var. Hade jag haft ett par tusen som jag bara kunde shoppa för så skulle jag lätt ha gjort det. Men nu hade jag inte det. Lite shoppat blev det dock. Både ett par skor och en plånbok. Äntligen hittade jag en.

Framåt 4 åkte vi till lägenheten och vilade upp oss, man blir trött av att gå upp tidigt, sitta på ett tåg och sen gå runt i stora staden en hel dag. Vi gick och köpte lasagne och käkade till middag och tog sen bussen tillbaka till stan och gick till Ullevi.

DJ som förband, helt sjukt dåligt. Inte Dj utan att ha en Dj som förband. I alla fall om man hade sittplats var det ju värdelöst. Jag blev sjuuuk sugen på att dansa. Ken det kändes lite svårt när man sitter högst upp i arenan. Han spelade i alla fall i drygt 50 minuter och sen fixade teknikerna med scenen, allt funkade tydligen inte. Efter en dryg timmes väntan, klockan var väl cirka 21.40 när Madonna äntligen entrade scenen.

Hon sjöng, dansade, hoppade och studsade. Vilken energi hon har. Jag blev ju riktigt avundsjuk, jag får nog ta tag i att hitta nått kul att träna. Våra platser var inte dom bästa, vi satt liksom högst upp på kanten, såg inget vidare, men det fanns skärmar. Bra musig, hon sjöng bra. Mycket folk, 59000 tror jag det stod i tidningen. jag tyckte allt var bra, utom platserna... jag hade inga speciella förväntningar eftersom att detta var nog den första riktigt stora konserten jag har varit på. Jag tyckte det var skithäftigt allt. Att bara få vara där.

Buss hem och sen sova. Upp igen klockan 9. Duschade åt frukost och åkte in till stan. Tog en tur med Paddan. Käkade lunch, shoppade det sista innan vi lämnade tillbaka nycklarna till ägaren och satte oss på tåget hem.

En underbar helg, mycket folk så jag höll på att få lite panik ibland, men jag är nöjd.
Kanonkul, 4 av 5 toasters.
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0