Farfarweekend

I måndags åkte vi ner till Farfar. Det är som om tiden stannar när man kommer dit. Det är så härligt! Inget att göra, bara finnas. Egentligen är det väl inte så mycket att berätta, bara att på kvällen, när det inte är molningt, och det var det inte dom kvällarna vi var ute, men var man ute då och kollade uppi himmlen, så stannade allt. För en sån stjärnhimmel ser man inte överallt. Inte om man bor i stan som jag gör. Men där, ute hos Farfar, bara skog runt omkring, inga gatulampor, bara mörker och vattenfallets brus och denna otroligt vackra stjärnhimmel! Så otroligt vackert! Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet!

Men nu försöker vi lämna stjärnhimlen för en stund, så kan jag ta en snabbis om Dansbandsgalan i lördags. Vi var 5 st Eskilstuna bor, även Rinmanelever i trean som jobbade på tre bufféer, eller två egentligen, två vanliga och en specialare, för vegetarianer och laktos och/eller gluten allergiker. Det var 98 gäster som skulle ha buffé. Det var jättekul! Vi hade en toppenrolig kväll!

Imorn ska jag jobba lunch också. David ringde, när vi var mitt ute i skogen, tur att det fanns lite täckning i alla fall, annars hade han aldrig fått tag på mig. Det finns nämligen ingen täckning hos Farfar. Jo, ibland får man in liiite täckning. Men han ringde i alla fall och kollade om jag kunde jobba på fredag och det kan jag ju. Och så ska jag jobba med frukosten hela helgen också, Plus, dansbandskampen på kvällen! HAHAH! Här finns det pengar att tjäna! :) Det känns jättebra att ha jobb! Förut, när jag inte hade jobb, så ville jag inte jobba, men nu vill jag jobba, typ hela tiden. Nejdå, men så ofta jag kan.

Ha en bra dag!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0