Nu har jag börjat min jobbperiod! Och EMD till efterrätt! ;)

Eller egentligen gjorde jag det igår. Högmässa. Jag tyckte att det gick bra. Lite nervöst, hella denna vecka kommer nog att vara nervös, innan jag har kommit igång och fått igång rutiner och sånt. Så jag kan ju inte uttala mig om det är kul än. Men jag ska säga en sak, det är FRUKTANSVÄRT hemskt att behöva gå upp kl 06.30 på en SÖNDAG!!! Jag börjar kl 07.30, och högmässan är kl 09.30. Och tills dess måsta jag ha fixat fika, så att det bara är att ställa frma precis innan det är slut, jag ska ju självklart också ha fixat i ordning i kyrkan, med ljus och psalmer och sånt. Men det blir bra, då kan man ju sova hela dagen sen! Hahah! Annars så jobbar jag tisdagar, onsdagar och torsdagar. Städa, ha café och handla. Och högmässor såklart. Det är väl det jag ska göra nu i 4 veckor. Innan jag drar på semester till Falkenberg! Ett av Sveriges härligaste platser!!!

Igår kl 16.00 stod jag beredd framför stora Scenen i parken zoo! Och då kommer EMD utspringade på scen och öser på. FYFAN vad bra dom låter live. Danny är ju så jävla chamig på scen också. Han inte bara sjunger som gud, han dansar som en gud också. Han är superbra på rörelser. Ni vet den där robotrörelen? Han är skitbra på att göra sånna! En toppen eftermiddag hade jag igår! Det var jag (18 år) bland tjejer (och killar!) som var typ 14 år och neråt, kändes det som i alla fall. Små barn som var tvungna att sitta på axlarna på sina föräldrar för att se något stod i vägen(!), skitirriterande. Men dom har ju lika rätt att vara där som andra, men jag tycker att ska man ha barn på axlarna och skymma för dom bakom, då kan man lika gärna stå lite längre bak. Barn på axlar och paraplyer, det är två grejer man INTE kan ha om man står långt fram! Inte under sånna här tillställningar i alla fall! Jag kommer säkert att göra samma sak med mina barn sen, men det är något jag får tänka på då. Jag tycker att det är lite jobbigt att behöva stå bakom och inte se någonting. Ni föräldrar som läser detta, ni blir säkert jätte irriterade för att jag säger såhär. Ni kansek tycker, att bara man hör så är det bra. Men jag vet inte. Jag får väl ta att ni blir irriterade. Jaja, BRA var dom i alla fall! Snygga är dom ju också ;)

Ha en bra dag, i regnet!

KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0