English

Har ni varit i england någon gång? Eller har ni haft engelsmän hos er? Inte? För i så fall kan jag säga att det enormt svårt att prata engelska och tänk er då mig som inte pratar mycket i vanliga fall, för mig känns det ännu svårare, men jag försöker och det går väl framåt. Finns det prata-kurser?

Precis nyss åkte Damon och janet hem till Lasse, där dom bor. Janet och Damon är från Chesterfield, och jag bodde hos Janet i två veckor när jag var över. Jag tycker jättemycket om henne! Men, som sagt, jag pratar ju inte, jag kan fan inte det, jag vet inte hur man gör. Vissa dagar händer det något och då kan jag prata massor, varför blir det så? Det känns lite jobbigt. Men i alla fall, till middag lagade jag Boboti, en indisk maträtt, eller något, GOTT SOM TUSAN i alla fall! Sen så hade mamma gjort blåbärspal, mums det också. Adam och Chaz var  ju såklart också med, och jag tänkte på det att jag kommer sakna Adam såå otroligt mycket. Han har blivit my english brother. Engelsmän är såå trevliga, dom säger alltid, tack, ursäkta, frågar om allt är bra, ja är trevliga helt enkelt, vi svenskar har jättesvårt för att säga sånna saker, vi säger ju nästan aldrig ursäkta eller tack, så därför ska jag nog börja med det, men det känns mer naturligt att säga det på engelska än på svenska, så jag kanske flyttar till England istället. Annars får jag säga det så många gånger tills det känns naturligt. Det borde ju också funka. 

Imorn jobbar jag kväll i Restaurangen och killarna jobbar på lunchen och sen på torsdag är det tvärt om, då jobbar jag på lunchen och dom på kvällen. Sen på fredag åker dom till Stockholm, jag ska också dit, men jag får komma senare, jag ska med till IceBar. 180 spänn, + tåg tur och retur då, så det blir väl närmare 500 spänn, för att gå på IceBar, men jag tror att jag bjuder mig själv på det, det är jag värd!

Nehe, jag ska väl ta och sova nu, ska upp tidigt imorn så att jag kan plugga(!) innan jag börjar jobba... men jag HATAR att plugga! USCH FY OCH BLÄÄÄÄÄ!!!!

Sovgott!
Erica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0