Linje Lusta - A Streetcar Named Desire

Jag vet inte om jag skrev något om A Streetcar Named Desire i våras då vi läste den i Engelskan. Det är en pjäs (av Tennessee Williams) som vi läste i litteraturen. Då kändes den inte kul att läsa när vi sen skulle analysera vad den handlade om och blabla, inte min grej. Men jag tycker det är lite roligt med teater (och musikaler). Så när jag såg att den Linje Lusta som den heter på svenska gick på Stockholm Stadsteater så bestämde jag mig snabbt att jag ville se den.

Helen Bergström och Björn Bengtsson var helt fantastiska! Kanonskådespelare!
Elisabet Carlsson och Samuel Fröler var också mycket bra.

Den var riktigt bra! Jag och mamma stod upp under applådtacket, men det var vi ensamma om. Det är en märklig känsla att stå upp helt ensamma, men det tycker jag dom var värda!


Bilden är tagen från Stockholm Stadsteaters hemsida


PUSS



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0