The Phantom of the Opera

Jag har ju inte berättat om min Londonresa, eller Phantomresa som jag döpte den till.
Den 10 April åkte jag iväg ensam till London. Anledningen till att jag åkte själv var för att utmana mig själv, visa att jag kan, jag vågar och jag vill. Jag kan flyga jag är inte rädd.



Onsdagen den 11 April hade jag hela dagen att fylla med aktiviteter fram till kvällen. Förmiddagen spenderade jag i kön till och i London Eye. Det var en fin tur och jag hade tur med vädret. Spenderade en stund med att bara stå vid bron och bara njuta av utsikten över Big Ben och Parlamentet (tappade precis det engelska namnet på den). Det är ju en fantastikt vacker byggnad. Att solen var framme gjorde den ju bara sjukt mycket vackrare.

 


Eftermiddagen spenderade jag på Oxford Street med en god lunch och sen försökt till shopping. Det är inte roligt över huvudtaget att shoppa ensam, speciellt inte i en storstad. Blev ett par shorts från Vero Moda (ja ni ser ju, finns ju i Sverige med). Sen drog jag tillbaka till hotellet för att fixa mig till kvällens föreställning The Phantom of the Opera, enligt mig världens bästa musikal!

Den andra anledningen till att jag drog till London för att se denna musikal (igen) var för att Peter Jöback, min stora kärlek, spelade Fantomen. Oh herregud vad bra han är! Han sjunger som en gud, skådespelet satt också och han är otroligt trevlig att träffa. När overtyren drog igång (musiken innan ridån går upp för er som inte vet) så satt jag och bet mig i läppen för att inte börja grina. Jag känner mig som en lite töntig tjej som sitter och gråter till musik, men det är nått magiskt över musiken. Scenen är riktigt snygg med, alla scenlösningar, det är vackert! Kärlek!



Träffade Peter efteråt, eller ja, hälsade, fick tunghäfta. Jaja, man kan ju inte få allt. Han sa han var lite rosslig i halsne och att han såg för jävlig ut med han ställde ändå upp på att bli med på bild. Fantastiskt trevlig. Och Snygg!



Somnade lycklig den kvällen. Åkte till Sverige lycklig på torsdagen, åkte vidare till småland ännu lyckligare på eftermiddagen.

Det var en fantastisk resa som jag gärna gör om! Blir det shopping så åker jag gärna med några vänner!

PUSS



Kommentarer
Jenny

Va modig du är!!!

2012-04-27 @ 20:03:56
URL: http://jennysblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0