Den stora matresan

Nu kikar Per Morberg in i min blogg igen. Ni har väl inte missat Den Stora Matresan? Underbar serie. Mat och lite historia och den svenska matkulturen. Jag blir alltid lika sugen på att laga mat när jag har sett hans program. Frågan är bara varför jag inte gör det?! jag blir liksom jättepeppad och sugen, men tydligen inte tillräckligt för att jag ska göra det. Eller så är jag bara bekväm och lat, jag orkar inte helt enkelt.

"Mamma och pappa är ju hemma, de kan ju laga mat istället och så slipper jag ju en massa disk..." Hallå! Så kan jag ju inte tänka. Det är ju hur kul som helst att laga mat, och "allt jag gör blir ju bra" för att citera Per Morberg. Jag kan ju. GÖR!

På jobbet hade vi gåsamiddag i fredags. Jag jobbade med 50 kg gås hela torsdagseftermiddagen. Men ojojoj vad goda dom blev! Tänkte slänga upp lite bilder, men dom ligger kvar i mobilen, så det får bli imorn eller senare dom kommer upp. Hihi

PUSS så länge


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0