Onsdag

Dag tre på högskolan avklarad. Eller egentligen dag 2 då första lektionen började igår. Denna termin är det engelska, English 1, som står på schemat. Den består av tre kurser, Literature, Language in Context and Linguistics.

Det är fruktansvärt otroligt mycket som ska smältas in i hjärnan just nu. Var alla salar ligger, hur lektionerna fungerar, vad man ska läsa, vilka böcker man behöver, blackboard och hur högskolan fungerar, bland annat. Det är så sjukt mycket information så lite förvirrat är det. Men det mesta ska väl vara lite klart om en vecka eller två, kanske tre.
Idag fick jag äntligen ordning på studentmailen och böcker är beställda, nu är det bara blackboarden som ska börja fungera ordentligt så jag kan logga in som mig själv, det är inte kul att vara gäst hela tiden!

Denna vecka är ju en ROOKIEVECKA, jag har faktiskt slarvat lite med det, och inte varit med på så mycket, typ ingenting utom förfesten i måndags. Imorn ska jag på Tacobowlingen i alla fall, så jag har gjort något i alla fall.

Jag slängdes rakt in i pluggandet då ALLT är på engelska! Läraren drog igång direkt på engelska så det var bara att ställa om språket i hjärnan, men det kommer ta en stund. But, I CAN DO THIS!

Godnight everyone!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0