Söndag

Jag trodde det var måndag idag, tur att rubriken blev rätt. Jag trodde det var måndag för att jag sa att jag sa tidigare idag att jag hade två dagar på mig att läsa ut boken jag lånade på skolbiblioteket som ska lämnas tillbaka på onsdag, men det visade sig ju att det bara var söndag idag, alltså hade jag tre dagar på mig att läsa ut den. Jag hade precis börjat på den när jag kom på att jag var tvungen att läsa ut den. Boken heter Låt den rätte komma in, skriven av John Ajvide Lindqvist. Den började segt, men jag kände att jag kunde inte sluta läsa, jag måste läsa klart den. Jag har typ 300 sidor kvar, och jag har två dagar på mig att läsa klart dom 300 sidorna.

Idag har jag varit ute i typ 10 minuter. Jag högg ved. Det var typ 17 minusgrader då, nu är det bara 15 minus. Men det går ju inte att vara ute när det är så kallt. Det är jättejobbigt, snoret bara fryser i näsan och fingrarna blir som pinnar, och man tappar känseln. Jobbigt! Jag gillar inte vintern. Det är bara finnt att titta på snön i solljuset. Det är nog bland det vackraste på denna jord, men jag gillar inte kylan. Man måste ju klä på sig så mycket. Men snart är sommaren här igen...

Har ni sett fiilmen Jump in? Det är en superbra film. Eller ja, den är bra. Den handlar om Izzy, som boxas. Men prövar en dag på hopprep, dubbelhopprep. Och han fastnar, men han dras mella boxningen, som hans pappa vill att han ska hålla på med och hoppningen, som han själv vill hålla på med. Men den slutar bra för alla. Jag blir så sugen på att själv börja hoppa, men vet inte var det finns sånt, eller om jag bara kan ddra ihop ett gäng som vill hoppa bara. Jag skulle absolut vilja lära mig hoppa dubbelrep Det såg skithäftigt ut i filmen när dom viltade och hoppade och hade kul. Toppen! Det är så det ska vara, KUL!

Vardagsrummet är tömt på det mesta grejer. Vi ska måla om tak och väggar. Hehe, nu har fått med det också.

Detta är väl så min dag har sett ut. Lite seg och lite kul. Hur har eran dag varit?

KRAMS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0