MDH, Mälardalens Högskola

DIt var alla vi gymnasietreor idag, och jag tror det var lite annat folk där också, det var i alla fall Högskoledag idag. Jag var där och gick och lyssnade på något om kommunikation och språk, men han bablade mest på om Litteraturvertenskap, kändes sådär. Sen så var vi på något om socionomgrej och något om hälsa och vad som påverkar hälsan. Sen den tredje vi var på var lärare. Jag funderade ett tag på att bli hemkunskapslärare, och sen tänkte jag att kanske engelskalärare vore något också. Fan jag vet inte.
Vill jag bli kock? Varför då i så fall? Varför valde jag som jag gjorde? Detta tåls att fundera på. Jag har ju faktiskt ett halvår kvar i skolan, sen så vill jag väldigt gärna jobba ett tag. Och då är ju Statt inte helt fel. Shit vad mycket det är att fundera på i livet. Men jag gör mitt bästa.

Nä, nu måste jag skriva vidare på min engelska uppsats om Rasismen. Kan diskutera lite med Per som sitter här vid bordet, jag vill bli klar med den nu! 

KRAM  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0