33 timmar

Så länge har jag varit borta!

Åkte bil hela eftermiddagen och halva kvällen igår. Kom fram till Farfar, lagom trött, så det vara bara att bädda och gå till sängs. Orkade inte mer, hade varit upp sen kl 7. Gick och la mig vid kanske halv 11, vissa kanske tycker att det är tidigt, men jag orkade bara inte mer. Sen sov jag gott till kl kvart i 8. Då hörde jag farfar komma in och väcka pappa.

Men jag låg kvar till kanske halv 9, sen fick jag ett SMS av farbror Anders som frågade om läget. Dom skulle åka typ då. Sen kom farbror Mats, vid kl 9, cirka. Så då var det bara ut och olja in träramen till kvarnväggen. När det var gjort bar vi ner dom till kvarnen och sen väntade vi på Anders, Magnus, Daniel och Tobias. Anders hade med sig en viknelslip.

När dom kom var det raka vägen och bygga upp ramen. Jag och Tobias satt mest och tittade på. Moraliskt stöd kallas det! Men det var kul att se, snyggt blev det också måste jag säga. Men lagom till att vi blev klara med ramen så var kl halv 1 och vi var tvungna att åka till Vetlanda, där vi, eller pappa, Astoria, Mattias och Anders Eldeman skulle träffas vid halv 2. Jag hade ju jättegärna stannat kvar, men det var lite svårt. Fast, när jag väl kom dit och dom började spela så glömde jag bort mig lite. Jag satt och lyssnade på blundade, somnade nästan. Det är mysig musik. Inget som jag skulle tänka mig att köpa skiva eller biljett till, men jag gratislyssnar gärna. Hahah! Det är trevlig musik.

Sen packade vi undan, eller dom andra packade undan och jag fick autograf av Mattias och Anders. Sen åkte vi i samlad tropp till Herrbeta, där vi åt korv med mos, eller jag åt det i alla fall. Sen åkta vi hem, och nu sitter jag här. Just det, jag köpte en CHIC-tidning också... man skulle vara rik säger jag bara! Det är ju världens snobbtidning! Bara, BARA dyra grejer! Shit säger jag bara! Helt otroligt. Jag vill också vara rik!

Nä nu ska jag nog ta och sova.

SOVGOTT!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0