Succéorkestern Astoria och Mattias Enn

Idag har jag, Linda, Linda och Micke varit nere vid Rademachersmedjorna och hjälpt till med att ställa ut stolar och sälja biljetter till konserten. Astoria spelade och Mathias Enn sjöng. Dom sjöng och spelade Jules Sylvainlåtar. Jag skulle aldrig lyssna på sådan musik hemma i cd-spelaren eller på mp3n eller i mobilen, men när man sitter på ett sådant ställe och lyssnar då är det faktiskt ganska trevlig musik att lyssna på. 

Jules Sylvain, eller stig Hansson som han hette på riktigt, föddes år 1900 och dog 1968. En låt han sjöng, jag vet inte riktigt vad den heter, men lite ur texten är så här: Räkna dina lyckliga stunder och låt dom i hjärtat bestå. Vissa av dom bästa låttexterna tycker jag kommer från musiken som var "förr i tiden". Alla texter som någonsin skrivits, går ju för det mesta ut på samma saker, kärlek, sorg, hat, ångest, ja allt möjligt, och jag tycker att texter från förr är så vackert skriva, på gammelsvenska. När tvenne hjärtan slår samma slag, När två hjärtan slår samma slag betyder det. Hur vackert är inte det?! Nä, jag tycker att det är lite trevligt att lyssna på lite äldre musik i sådana sammanhang, och dansmusik gillar jag också, det är så svängigt! Jag tror inte att det är många 18 åringar som skulle erkänna en sådan sak! Men jag gör det nu, och nu finns det ute på Internet! 

Visste ni förresten att Jules Sylvain skrev Med En Enkel Tulipan? ;)

Nu ska jag ut och hoppa!
Hoppas att ni har haft en bra dag!

KRAM
  


Kommentarer
Lars Tull

Jättetrevligt skrivet Linda



Vi hörs



Lasse

2009-01-16 @ 14:24:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0