London

Drog i torsdags tillsammans med mamma iväg mot arlanda vid kl 03 och sen gick planet vid 7. Vi lämnade snön, isen och kylan bakom oss för att landa i ett varmare land. Runt 10-12 grader och så var det barmark, det bästa utav allt. Ingen snö så långt ögat kunde nå. Hur underbart som helst att bara slippa den.

Vi hade ett par timmar att göra till vi kunde checka in så vi var inne på Sealife Aquarium, där vi såg hajar och sköldpaddor, fiskar och sjöstjärnor och andra djur som finns i havet. Vi klappade en stjöstjärna och blev putsade på händerna av putskräftor.


Vi var vid Big Ben, St Paul's cathedral och vid millenium bridge innan vi åkte ut till Ilford där vi bodde.

Läggdags blev det vid kl 8 den kvällen, det var skönt att sova efter en lång dag med mycket promenerande. 

I fredags gick vi till Madame Tassaud och hängde med kändisarna.

Efter det åkte vi till Oxford Street för lite shopping, vi hamnade på primark där jag hittade en del snygga grejer som jag köpte, utan att ha provat för att provrumskön bara växte och växte... Jag får panik när det är så mycket folk på samma ställe, så det blev lite jobbigt, men jag är nöjd med köpen, kläderna satt väldigt bra.

I lördags åkte vi till Covent Garden och gick genom där och så åkte vi och kollade på Tower Bridge. Sen åkte vi hem till Ilford och gjorde oss klara för att åka in till Her Majesty's Theatre, Piccadilly Circus, London för att se Fantomen på Operna, den största anledningen till att jag åkte till London. Och jag säger då det, UNDERBART! Jag fick rysningar och tårarna var väldigt nära ibland. Musiken är underbar, skådespelarna är bra, Fantomen spelades väldigt bra, man ser att han är galen och ensam, ledsen. Scenen var otroligt snygg och alla lösningar dom har på allt... Jag säger bara, Åh vad jag är lycklig! <3

Och så var det söndag och vi åkte hem. Vi packade ihop det sista och sen drog vi in till London där vi var förbi Buckingham Palace, ingen prins så långt ögat kunde nå. Sen åkte vi till Oxford Street och gick och kikade lite och sen åkte vi till Heatrow för hemfärd.

Hemma i äckliga (snöiga, isiga, kalla) Sverige vid kl halv 11 på kvällen. Höjdpunkten var när mamma halkade och landade i vattnet. Rätt fint avslut ändå på denna resa.

Jag MÅSTE åka tillbaka!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0