Translation exam

Första tentan närmar sig. På måndag smäller det för då är det translation tenta, översätta en hel text. Jag är sjukt nervös för det känns som att jag springer i motvind, eller snarare att jag springer mot en vägg, en vägg som varken vill flytta sig eller rasa. Självförtroendet för engelskan är inte på topp med andra ord.

Det är så otoligt fruktansvärt mycket grammatik och jag som knappt kan grammatiken på svenska måste ju lära mig dubbelt och det är tungt. Riktigt tungt. Så tungt att jag faktiskt funderar på att bli syslöjdslärare om engelskan skiter sig.... Jag vet, moget att ge upp, right?! Nä, terminen är inte över än så än kan mirakel ske!

På onsdag är det hemtenta i literaturen. Den känns ändå rätt okej, just nu alltså. I veckan måste jag också få ihop en thesis statement och en essay, essayn ska vara på 500 ord och jag har en aning om vad jag ska skriva om. Texten vi har att jobba med är första kapitlet ur Primary Colors. Inte lätt!

Pluggandet går förövrigt liite, inte mycket bättre utan lite. Men det är jobbigt att läsa tre engelskakurser samtidigt, tufft att hålla koll på allt, samtidigt som allt hänger ihop. Keep on fighting!

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0