Lycklig!

Det är helt sjukt vad lycklig jag blir av att se Per Morberg och hans program. Allt han gör, hur kan gör det och hur han spelar med. TOPP!

Idag stod det soppa, matjesill och äppeltosca på menyn, lagat alá 1750-tal. Eller typ. Han och Ineze var utklädda och hela programmet utspelade sig vid ett litet torp. Han kokade soppan i en kittel ovanför öppen eld, han stekte och smälte i stekpanna över öppen eld och han bakade kakan i bakugnen. Jag vill också ha! Ett framtida mål kanske? Att ha ett litet hus med bakugn och öppen spis mitt i köket och så lite teknikprylar som möjligt? Okej, kanske ska ha en riktig spis och el. Men ingen dator och tv. Jo jag skulle nog klara mig utan det. 

En av mina inspirationskällor, Per Morberg! 

Nu ska jag sova riktigt gott! Sista jobbdagen denna vecka imorn, det ska bli riktigt skönt med en hel helg ledigt. 

SOVGOTT
PUSS 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0