En ny oflottig okladdig kortlek

Det har länge klagats på min flottiga kladdiga kortlek, (förstår inte varför) så idag tog jag plånboken med mig och köpte en ny. Öbergs spelkort ska det vara, inget annat duger till mig! Så nu har jag nått nytt att slita på, men tro inte att min gamla kastas för det gör den inte!

Fick med mig en bok hem också, Shutter Island eller Patient 67 som den heter egentligen (eller?). Filmen är i alla fall grymt bra så jag blev sugen på att läsa boken. Men den tar jag efter att jag läst klart, Val McDermids Sjöjungfrun sjöng sin sång, som handlar om Tony Hill och Carol Jordan, kända från TV-serien Mord i sinnet (mycket bra serie). Denna bok har rätt äckliga beskrivningar. Sträckbänken är mordvapenet i alla fall, som jag förstår det. Riktigt ruskiga beskrivningar av hur den fungerar, sådär så det kryper i kroppen. Den började bra och den blir nog bara bättre och bättre.

Jag har läst lite dåligt i sommar kan jag tycka. Får ta igen det nu i höst.

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0