Gott Nytt År!

Bättre sent än aldrig som man säger. Det har nu gått två dagar på detta nya år, 2010. Jag har inte gjort något vettigt what so ever, slappat i soffan och glott på film. Hur skönt som helst, men jag kan inte hålla på såhär hur länge som helst. Måste komma igång mer nått snart. Simningen ska jag ta nya tag med  när det börjar igen, vilket borde vara i veckan som kommer. Men innan jag tar tag i nått så vill jag dela med mig lite av mitt nyårsfirande.

Nyårsfirande hemma med familjen och Thomas, Alexandra och Adrian. Vi drog på oss termobraller (för korta för min del), skor (tjockskor), jacka, mössa och vantar och så tog vi tefaten under armarna och gick till Vilstabacken. Åkte ända uppifrån, läskigt och så gick det fort som fan. Men det var kul. Sen drack vi varm choklad och tog sen ett par vändor till upp i backen.

Sen gick vi hem och bytta om till våra tjusiga nyårsoutfter.



Middagsdags;

Förrätt; Underbart otroligt jättegoda skagenröra. Jag är otroligt nöjd med den, vill nog påstå att det var nog den absolut godaste jag någonsin gjort.


Huvudrätt; Helstekt fläskfilé, ungsrostade rotfrukter, sallad och bearnasiesås. Bearnaisen blev otroligt god, men den blev lite för seg. Det smakde väldigt bra!


Dessert; Fruktsallad. MUMS!

Middagen blev underbar!



Lagom till 12-slaget drog vi till Vilstabacken och tog oss upp och kollade ut över hela stan. Helt magiskt med alla fyrverkerier överallt. Alla färger och former och magin. Det är väl det absolut bästa med nyår, alla fyrverkerier. På andra plastsen litgger min goda mat jag gjorde iår.

Timmarna som följde sen spenderades framför Wiikonsolen och TVn med MARIOKART. Otroligt roligt! Lyckades till och med slå lillebror ett par gånger, jag som aldrig annars gör det. Underbar kväll! Adrian, 4 år, fick åka pulka nerför backen klockan halv ett på natten, somnade väldigt gott efter våran utflykt. Söta unge!

Hoppas alla hade en underbar Nyårsafton!

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0