Riskettan

Imorse ringde klockan kvart i 7. Riktigt riktigt tidigt alltså. Speceillt för en som är van att gå upp vid 9 halv 10 varje dag. Kvart i 8 var jag sen nere på Krekolas och lektionen började klockan 8. Det var rätt mycket som skulle gås igenom. Tre timmar. Fick en ckock när jag kollade klockan och den bara var 9. Men sen gick tiden snabbt. Helt plotsligt var klockan kvart över 11 och vi fick gå hem. Har ni förresten provat dessa "promilleglasögon"? Glasögon som gör att man ser illa och koordinationen blir otroligt dålig. Riktigt roligt, men läskigt, för sån blir man i trafiken. Plus att omdömesförmågan blir sömre. DON'T DRINK AND DRIVE säger jag bara!

Senare på eftermiddagen ringde recepitionisten från Krekolas och sa att min körlörare är sjuk och undrade om jag kunde köra med en annan, och det går ju självklart bra. Jag vill ja ha körkortet och har ingen lust att skjuta upp lektioner i onödan! Målet är ju innan jul!

Och nu tänkte jag avsluta med något helt annat, nämligen mina vantar. Igår började jag på min andra vante och den blev så gott som klar igår med. Nu fattas bara tummar och lite snygga detaljer! Shit vad jag är duktig! Sen är det bara att börja med nästa projekt!



Nu ska jag bädda ner mig i sängen med en bok eller film!

SOVGOTT
PUSS

(saknaden är stor)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0