Mörkerkörning i regn

Första gången jag kör mörkerkörning blir i regn. Men jag klarade det riktigt bra. Låg typ 10-20 km under hastigheten hela tiden och jag försökte akta hjulspåren för att slippa få en eventuell vattenplaning. Shit vad jag är duktig!!! Det är så mycket att ha koll på; inte glo in i mötandes bilars strålkastare, inte köra i hjulspåren, akta kanten, ha koll på när vägen svänger och hur mycket den svänger, gånglister och cyklister, inte för att den risken var så stor i störtregnet, men i alla fall och sist men inte minst på min lista kommer koll på om det kommer djur och ha blicken långt fram.

Listan kan säkert göras hur läng som helst men detta är det jag kommer på nu. Jag är verkligen duktig. Nu är jag verkligen på G känns det som! Den värsta ångesten börjar släppa och jag börjar bli mer och mer bekväm bakom ratten. Men ikväll var jag tokspännd, kom på mig själv med att knappt andas och händerna satt krampaktigt fast i ratten. Men jag började slappna av när jag kom in mot stan. Men som jag brukar säga; ÖVNING GER FÄRDIGHET! Mitt motto för i år!

Och så är det ju teorin... såå mycket att plugga in. Det är ju rätt tråkigt att plugga.... väldigt tråkigt menar jag. Men jag vill verkligen inte kugga provet, eller uppkörningen! Så jag ska pluggpluggaplugga och plugga. Och köraköraköra och köra. Nästa körlektion är på måndag och då är det säkerhetskontroll som gäller! Alla ljuslägen och dess spakar och vindrutetorkare och dess spakar och alla vätskor. Måste se till att få igång huvudet så tidigt på morgonen så att något fastnar. HAHA!

Men vad jag är duktig!!!
Snart blir det mat och efter det blir det Bourne Supremacy och chips!
Ha en mysig kväll!
PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0